Handelsbetingelser

Generelt

Disse betingelser gælder for dit køb af varer og andre ydelser på Optima Sports hjemmeside www.OptimaSport.dk.

Det er kun forbrugere, der kan købe varer og ydelser på Optima Sports hjemmeside www.OptimaSport.dk, og ved bestilling af varer på www.OptimaSport.dk bekræfter du, at du ikke køber varer med henblik på videresalg.

 

Ønsker du at handle som erhvervsdrivende, bedes du kontakte os her.

OptimaSport ApS er ejet og drives af:

Toft Kristiansen Holding ApS

Tirsbæk Søvej 11

7120 Vejle Øst

CVR-nr.: 38966227

 

og

 

Juhl Rugholm Holding ApS

Medeavej 21

7100 Vejle

CVR-nr.: 38966197

 

Indgåelse af aftale

En juridisk bindende aftale mellem dig og Optima Sport er først indgået, når du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er Optima Sport berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, fx som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail.

 

Når du har afgivet en ordre på www.OptimaSport.dk, vil du automatisk modtage en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Denne e-mail er alene en elektronisk kvittering for, at vi har modtaget din ordre, og der er ikke på dette tidspunkt indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og OptimaSport.

 

Levering

Varerne leveres med GLS indenfor 3-4 arbejdsdage, dog med forbehold for udsolgte varer.

Optima Sport kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS.

Ved levering udenfor Danmark skal påregnes ekstra leveringstid.

 

Betaling

For at handle på www.OptimaSport.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer.

 

På www.OptimaSport.dk kan du betale med Dankort, VISA/Dankort, VISA Electron, VISA og MasterCard og Maestro.

 

Beløbet hæves først fra din konto, når varen er afsendt til din angivne leveringsadresse. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt.

 

Reklamationsret

Når du handler på www.OptimaSport.dk kan købelovens mangels regler finde anvendelse på varekøb. Det betyder at du har 24 måneders reklamationsret.

 

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvis du mener, at din vare har en fejl eller en mangel, bedes du kontakte os på kontakt@optimasport.dk. Når du henvender dig, skal du forklare, hvad fejlen eller manglen ved varen er.

 

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen skal sendes til:

Optima Sport

Tirsbæk Søvej 115

7120 Vejle Øst

Vedlæg en kopi af din faktura.

 

Vi anbefaler altid at man os kontakter os, for at se om vi kan afhjælpe en evt. udfordring over telefonen:

Mail: kontakt@optimasport.dk

Tlf. 22 352 353

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

PrøvePeriode

For vores recovery boots tilbyder vi 7 dages gratis prøve periode. Såfremt du ikke føler at støvlerne er noget for dig bedes du kontakte os og få et returlabel. Støvlerne skal returneres i den originale forsendelsesemballagen.

 

Prismatch

Ved benyttelse af vores prisgaranti bedes du dokumentere hvor du har set en tilsvarende vare. Har de to varer samme specifikationer matcher vi prisen -5%.

 

Fortrydelsesret

Vi tilbyder 14 dages returret på varer, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage.

Fortryder du et køb skal du returnere i original emballage. Varen og emballage skal fremstå som ny.

 

Pakken sendes til:

Optima Sport

Tirsbæk Søvej 115

7120 Vejle Øst

 

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og vi har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

 

Ansvar og sprog vedrørende website og service

Optima Sport kan ikke garantere, at hjemmesiden til enhver tid er fejlfri og i drift.

Kontakt til Optima Sport kan ske på Engelsk eller Dansk.